Skip to content

5 korakov za učinkovito pisanje prodajnih besedil

Vsebina je ključ do uspeha. Vsi smo odraščali od poslušanju zgodb, ki so nas zazibale v spanec. Naši predniki so si ob ognju izmenjevali zgodbe, ki so jih navdihnile in jim ogomočale pogled onkraj razuma, tja kjer so živele vile in se bojevali bogovi. Ljudje potrebujemo zgodbe, saj nam te vlivajo upanje, nas opozarjajo na nevarnosti in izobražujejo. Kakšno bi bilo življenje brez zgodb? Tudi ogovarjanje sosedov je zgodba, vendar brez prave vsebine. Dobri pripovedovalci so v druži zaželjeni. Sposobni so vas prepričati, da imajo prav in zaradi zgodbe jim boste sledili, saj boste želeli več in več. Tukaj lahko povežemo vsebino z socialnimi omrežji. Vsebinsko zanimivo socialno omrežje bo pritegnilo sledilce in tako boste VI lažje prodajali svoje izdelke ali storitve. Danes nihče več ne kupuje mačka v žaklju.

1. Načrtujte

Osnovni pristop pri pisanju besedil je predstavitev izdelka brez prave vsebine. Kljub temu da pri izdelku podrobno opišete njegovo uporabo in sestavo (npr. pri kozmetičnih proizvodih) to ni dovolj. Manjka zgodba povezana z našim izdelkom. Pri tem ne mislimo klasičnih zgodb o namšiljenih osebah, ki so preizkusile izdelke in so bile neverjetno zadovoljene. Če se odločate za zgodbe  oseb, naj ne bodo prenapihjene, vprašajte se čemu bi vi verjeli.

Pred pisanjem potrebujete dober načrt. Načrt naj bo narejen najmanj za 3 mesece vnaprej. Plan razdelite na vse kanale komuniciranja, ki naj se med seboj povezujejo. Že 1.1. veste, da 8.2 prihaja valentinovo, kateri članek boste napisali na to temo? Kje boste pridobili podatke za članek in kako dolg bo članek? Pripravite si ključne oporne točke okolo katerih boste pletli vsebino. Točk naj bo najmanj pet, te točko bodo predstavljale podnaslove (H2 in H3) vašega besedila. Odločili ste se, da boste na spletu pisali besedila povezana z vašo picerijo. Kaj pa lahko pišete o vaši piceriji? Veliko. Načrtujte zgodbo vaše picerije, če je še nimate. Zakaj ste pričeli s peko pico, je to tradicija? Kdo vam pri tem pomaga? Ste imeli kot otrok leksikon, v katerem so sošolci pod vprašanje o najljubši hrani napisali pizza oz. pica in vas je to navdihnilo?

2. Analizirajte

Preden pričnete s pisanjem analizirajte katera besedila so že napisano. Zgolj obračanje besed v naslovu ne bo prineslo učinka. Bodite izvirni. V zameno za informacije in dobro vsebino bodo bodoči kupci pogledali vaše proizvode in jih tudi kupili. Vzemimo za primer naravno kremo za obraz. Od drugih krem se razlikuje po temu, da vsebuje naravne sestavine in vlaži kožo. Vseeno pa na trgu obstaja konkurenca. Kako boste pripravili vsebino s katero bi poudarili vsebinski marketing z vašo kremo. Analizirajte trg in preverite, kje so možnosti za razvoj vsebine.  Vključite se v forume in sledite temam, kaj bralce trenutno najbolj zanima in na katerem področju jim lahko z vsebino strokovno odgovorite. Zapomnite si, vi ste strokovnjak na vašem področju, vendar tega kupci ne vedo, ker jim nikoli niste pokazali z vsebino. Mogoče ste večkrat povedali, vendar to ni dovolj.

Če boste pisali vsebino za vašo picerjo se pogovorite z vašimi zaposlenimi, kaj gostje največ sprašujejo. Zakaj se odločajo za vašo picerijo? Jim je všeč dejstvo, da je na vaši pici več sira, kot na pici iz sosednje picerije? Zakaj nas sir na pici privlači?

3. Pišite zgodbe

Pripravili ste si načrt vsebin za naslednje tri mesece, analizirali ste konkurenco in našli zanimive vsebine. Na vrsti je najpomembnejši korak – pisanje vsebine. Napišite vsaj prvi stavek in potem bo lažje. Prvih nekaj stavkov mora biti dovolj zanimivih, da pritegne. S prvimi stavki nagovorite bralce, tako boste dobili njihovo pozornost.

“Obožujete mehak sir na pici, ki se vleče od slastne, dišeče pice do vaših ust? Pica je…”

Zagotovo vas zanima kaj sledi? Zakaj nas sir privlači, katere vrste sira poznamo?

Vsebina se razlikuje od panoge do panoge. Če želite predstaviti vaše izdelke, ki rešujejo zdravstvene težave, boste k pisanju morali pristopiti drugače.

  • Začnite z normalno zgodbi (npr. zamislite si, zjutraj se zbudite, sonce sije in na enkrat začutite…)
  • Naredite drastičen preobrat (…hudo bolečino v zobu. Pomislite na vse opravke, ki vas čakajo tekom dneva. Danes pazite tudi vnuke, z bolečim zobom ne bo šlo. Upate da so vse le sanje, pa žal niso)
  • Ljudje (…Zazvoni vam telefon, odpiranje ust postane nočna mora. Na drugi strani telefona veselo pozdravi hčerka ” Mami, saj danes si doma a ne, tamalo ti bom pripeljala malo prej, bo ok?”…”
  • Vključite rešitev (hčerki zaupate težavo, ona vam predlaga uporabo X izdelka).

Vsak izdelek ali storitev mora rešetevati težave, to je cilj vaše ZGODBE!

4. Povezujte zgodbe

Če boste vsebine objavljali na blogu naj imajo smisel. Ne pišite enkrat o bolečini kolena, drugič pa o popravilu menjalnika v vašem avtomobilu. Zgudbe naj imajo lahkoten prehod iz vsebine na vsebino. Razmislite tudi o optimizaciji in povezovanju preko internih ter eksternih povezav. Na katero vsebino bi želeli preusmeriti bralca, ko prebere trenutno vsebino?

5. V zgodbo vključite sebe

Izpostavite ekipo, ki stoji za podjetjem in pokažite bralcu,da ga razumete. Dober način je potrjevanje. ” Vem kako se počutiš, jaz sem se tako počutila kot ti še pred kratkim. Moje težave se izginile, ko sem pričela z uporabo X proizvoda”

Pojdite še korak naprej in posnemite video zgodbo o vašem podjetju. Ljudje veliko bolj verjamejo kombinaciji videa, slike, vsebine in besed kot samo besedi in sliki. Bodite kreativni!

Digital Brain

Scroll To Top

Stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. več o piškotkih

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close