5 pomembnih pravil pri izdelavi logotipa

Da bi razumeli, kaj je logotip, moramo najprej razumeti, kaj je glavni namen logotipa. Proces oblikovanja mora biti namenjen temu, da bo z logotipom prepoznavna vaša blagovna znamka, ki bo odsevala občudovanje, zvestobo in unikatnost. Logotip predstavlja komercialno blagovno znamke ali gospodarski subjekt podjetja, izražen z obliko, barvo, pisavo in sliko, ki se ponavadi zelo razlikuje od drugih logotipov iste tržne niše. Logotipi se uporabljajo za identifikacijo podjetja, zato ni vseeno kakšen je. 

Logotip si lahko predstavljate kot znak na cesti, če je dovolj opazen in drugačen bo zagotovo pritegnil vašo pozornost. Logotip izraža identiteto podjetja. Izdelki s prepoznavnim znakom imajo višjo vrednost. Zato je pomembno, da kreiranju logotipa namenite dovolj časa. Ob tem ne pozabite na najpomembnejših pet načel.

 1. Preprostost

Enostaven logotip omogoča nepozabnost. Dobro logotipi imajo vidik nepričakovanega in edinstvenega, ne da bi bili preseženi.

Dober primer logotipa, ki sledi načelu “Keep it simple” je vsem prepoznavna kljukica. Preprosta identiteta logotipa navdihuje številne kupce po celem svetu. Logotip se pojavlja v oglaševanju, trženju, promociji. Zagotovo se strinjate, da ste za izdelek s kljukico pripravljeni plačati več, kot za izdelek brez prepoznavnega logotipa. Veste o katerem logotipu govorimo? O logotipu podjetja NIKE, ki ga obožuje več generacij.

2. Unikatnost

Cilj unikatnega logotipa je v strankah vzbuditi občutljivost na blagovno znamko. Dobro oblikovan logotip si morajo stranke zapomniti. Za mnoge je presenetljivo, da je predmet logotipa skoraj nepomemben in ustreznost vsebine vedno pomembne vloge. To ne pomeni, da simbol ni pomemben, vendar je včasih razmerje med simbolom in znakom, ki ga simbolizira nemogoče doseči.

3. Brezčasnost

Učinkovit logotip mora biti brezčasen. Ali bo vaš logotip učinkovit tudi čez 10, 20 ali 50 let? Trendi prihajajo in gredo, letos so v modi takšne in drugo leto drugačne hlače. Če je znak povezan s trendi, dolgotrajnosti ne boste dosegli. Ne sledite trendom. IZSTOPAJTE, bodite popolnoma drugačni.

4. Vsestranskost

Dober logotip se mora prilagajati vsem oblikam medijem. Kreiran mora biti v vektorski obliki, da bo lahko ustrezal vsem velikostim. Vprašajte se ali je vaš logotip še vedno efektiven tudi, ko je natisnjen:

  • v barvah
  • na svetlem ali temnem ozadju
  • v velikosti poštne znake
  • v velikosti primerni za billboard.

Pri oblikovanju ne pozabite na stroške tiskanja. Več barv bo imel vaš logotip, višji bodo stroški tiskanja.

5. Primernost

Zadnje in tudi zelo pomembno pravilo je primernost logotipa za ciljno publiko. Če izdelujete otroške igrače je primerna otroška pisava in barvna shema, kar nikakor ni primerno za odvetniški pisarno.

Logotipu ni potrebno prikazovati storitve, ki jo lastnik opravlja. Npr. restavracija naj s svojim logotipom ne izkazuje hrane, zdravniški logotip naj ne izbere za logotip zoba.. Zakaj? Ker to že počne konkurenca, vi pa želite biti unikatni. Poglejmo si nekaj primerov uspešnih blagovnih znamk: Marcedes ni avtomobil, Logotip Virgin Atlantic ni letalo, logotip Apple ni računalnik itd.

Pri oblikovanju logotipa razmišljajte na kakšen način boste logotip povezali z vašimi izdelki. Jim bo dodal vrednost?

Za pomoč pri oblikovanju logotipa se obrnite na info@digitalbrain.si

Digital Brain

Stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. več o piškotkih

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close