Skip to content

5 usodnih napake pri načrtovanju spletne strani

Včasih je težko razumeti, zakaj podjetja plačajo toliko denarja za spletno načrtovanje. Giganti kot so Coca Cola, Nike itd. ničesar ne prepustijo naključnemu izboru. Postavitev spletne strani je skrbno načrtovana. Je res pomembna samo funkcionalnost ali tudi vizualna podoba?

Na žalost preproste rešitve ni. Spletno oblikovanje in načrtovanje sta ena izmed pomembnih vidikov izdelave spletne strani. Hiša, ki stoji na slabih temeljih se bo slej kot prej zrušila, le da vam tega nekateri izdelovalci ne želijo povedati. Od vas vzamejo denar in potem ste prepuščeni sami sebi. 

Neurejena navigacija

Vašo spletno stran lahko opremite s številnimi informacijami in barvami. Za vas bo to “uporabna” stran, za obiskovalca pa “nadležna” stran. Zakaj do tega pride? Pogosto želimo obiskovalcem podati čim več informacij, kljub temu, da jih morda ne potrebujejo. Predstavljajte si, da kupujete novo hišo. Namesto funkcionalnosti hiše vam prodajalec prične razlagat o materialu zidakov, vmes vam pokaže številne brošure in prospekte, vi pa sploh še niste prišli do odločitve, ali hišo na tej lokaciji sploh želite?

Če je vaša stran slabo sestavljena, ne vključuje gumbov “nazaj” in drobtinic na vrhu strani ste odgnali stranke. Še bolj pomemben pa je iskalnik. Kakšen naj bo, je odvisno od namena vaše spletne strani. Če gre za spletno trgovino je vredno razmisli o pametnem iskalniku, ki ob vpisu nekaj črk, obiskovalcu že ponudi izdelek. Če gre za portal raje uporabite klasičen iskalnik, ki bo iskal po vsebini.

Pomanjkanje poziva k akciji

Razporeditev gumbov, ki vodijo k nakupu ali povpraševanju mora biti jasna. Manjkajoči klici k akciji (CTA) je ena izmed največjih napak pri spletnih straneh. Najboljša uporabniška izkušnja bi morala odgovoriti vsebovati odgovore na vprašanja: kaj moram sedaj storiti, kam naj nadaljujem pot in kako se ob tem počutim.

Tudi barva gumbov, ki predstavljajo CTA je zelo pomembna. Napačna izbira lahko zmede obiskovalce in vašo stran zapustijo brez konverzije.

Slaba odzivnost

Postavite se v vlogo stranke in si oglejte vašo spletno stran. To je digitalni obraz vašega podjetja, ki mora narediti dober vtis. Slaba stran je podobna nepopolni servisni službi z nezadovoljnimi zaposlenimi. Dobro osnovana stran pa je vljuden, prijazen predstavnik, ki poskuša pomagati svojim strankam preko različnih kanalov.

Bi zaupali neurejeni osebi v zakotni ulici, ki bi vam želela nekaj prodati, brez da bi vam povedala vsaj en podatke o sebi? Seveda ne. Ljudje smo vizualna bitja, zato ni vseeno kakšno zaupanje boste zgradili. Usodna napaka pri načrtovanja je pogosto pomanjkanje ključnih podatkov in možnosti kontakta. Morda se vam, kot ponudniku, v določenem trenutku obvezna dosegljivost preko chata, maila in drugih kanalov zdi nadležna, ampak stranke želijo odgovore. In vsako povpraševanje vzemite v dar, ne v breme. Če se ne želite pogovarjati po telefonu, to delo prepustite drugemu, vsekakor pa vaša spletna stran ne sme biti brez telefonske številke, ki naj bo javno izpostavljena.

Delež mobilnih uporabnikov, ki opravijo nakup preko spletnih strani, se povečuje. Zato je pomembno, da telefon prične klicati že ob kliku na vašo telefonsko številko. Nihče ne želi v sodobnem času prepisovati telefonske številke na list in nato v telefon. To je zamudno. In čas je denar!

Odzivnost pa ni pomembna le pri kontaktu s strankami. Odzivnost se prične v trenutku, ko stranka prvič odpre vašo stran, če je nalaganje prepočasno, ste stranko že izgubili. Slabo načrtovanje in preobremenjenost spletne strani z grafičnimi podobami hitro privede do tega, da strankam s počasnejšim internetom strani ne prikaže pravočasno. Mislite, da ima stranka čas čakati, da se odpre vaša spletna stran?

Konkurenca

Pogosto so naročniki mnenja, da konkurenca najbolje ve kaj dela, še posebej tisti, ki imajo nekoliko več sredstev. Enostavna rešitev je,  da pogledate več konkurenčnih strani, se za eno odločite, spremenite barvo in logotip in glej, stran je že načrtovana. Zakaj to ni najboljša rešitev? Predstavljajte si, da pridete v prodajalno oblačil, ki zgleda enako kot prejšnja, le da je druge barve. Na vašo odločitev bodo vplivale barve. In če ste moški, ki ste zašli na roza stran, nakupa ne boste opravili.

Ob tem ne pozabite, da tisto kar je tuje ni vedno najboljše. Niste v čevljih konkurence, da bi lahko sodili, da je spletna stran tista, ki jim ustvari največ prometa. Mogoče se veliko bolj osredotočajo na prodajo preko socialnih omrežji in ogromne vsote namenijo za oglaševanje.

Preveč kreativnosti

Ljudje imajo radi doslednosti in urejenost, zlasti na spletu. Če je vsaka od vaših strani drugačna, uporabljate različne pisave in je postavljena drugače, bodo obiskovalci kmalu zapustili vašo spletno stran.

Spletna stran mora vsebovati isti nabor smernic oblikovanja, slogov in pisav, ki so hrbtenica vaše strani. Vzbuditi mora občutek doslednosti in odlično izkušnjo usklajenosti. Enostavnejše spletne strani so privlačnejše. Brez načrtovanja se lahko hitro zgodi, da se vaše želje iz dneva v dan spreminjajo, na koncu pa boste imeli stran, ki bo vse prej kot uporabna.

Vnaprej načrtujte kaj želite imeti na strani in kakšna bo postavitev. Podrobno oblikovanje pa prepustite oblikovalcem.

Potrebujete pomoč pri načrtovanju ali izdelavi spletnih strani? Pišite nam na info@digitalbrain.si

 

 

Digital Brain

Scroll To Top

Stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. več o piškotkih

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close